Kokeillaan kävelyfutista!
Julkaistu: 15.08.2023 10.30

Kokeillaan kävelyfutista!

Karhu-Futis jatkaa KÄVELYFUTIKSEN kokeilujaksoa!

Laji on lähtöisin Englannista, missä lähdettiin liikkeelle vuonna 2011. Tällä hetkellä siellä on harrastajia lähes 40000. Suomessa harrastajamäärä on viime vuosina huomattavasti lisääntynyt seurojen mukaantulon myötä.

Kävelyfutista voi harrastaa kuka tahansa ikään, sukupuoleen tai taustaan katsomatta. Tarjoamme lajia lähinnä varttuneemman ikäluokan naisille ja miehille, mutta mukana olo on avoin kaikille aikuisille!
Tavoitteena on lisätä hyvinvointia liikunnan avulla. Joukkueen yhdessä toimiminen tukee tavoitetta liikkumisen terveyshyötyjen lisäksi.
Yhdessä onnistuminen ja hauskanpito ilman suuria tavoitteita kohottaa kuntoa ja mieli virkistyy rennon lajin ja mukavien lajitoverien parissa!
Laji on hyvin joustava. Voit liikkua täysin oman kuntosi mukaan.

Tässä muutama eroavaisuus perinteiseen jalkapalloon:

- Ainoa sallittu etenemismuoto on KÄVELY
- Pääpeli on kielletty
- Fyysinen kontakti ei ole sallittu
- Paitsioita ei ole
- Sivurajapotku
- Maalivahdin alue on vain maalivahdin käytössä

Varusteina tarvitset säähän sopivat asusteet sekä nappikset tai lenkkarit ja vedellä täytetyn juomapullon. Ei muuta.

Seura ei vakuuta pelaajia, joten mukaan tullaan omalla vastuulla ja omalla vakuutuksella.

Käymme läpi sääntöjä ennen vuoron aloitusta. Huomioikaa että ei meillä kenelläkään ole tähän kauheasti kokemusta :-)
Lähdetään kokeilemaan ja pidetään hauskan puolella!

Jatkamme harjoituksia
31.8.
7.9.
14.9.
21.9.
28.9.
klo 17.30 Itä-Porin (Mastojentie) nurmella. Kuukauden jakso on maksuton tutustumisjakso!

Ilmoittaudu mukaan tästä linkistä!

Lisätietoja saat joukkueenjohtajalta:
Pentti Laine